ul. Karmelicka 29
Kraków

Poniedziałek - Piątek 9.00 - 19.00
Sobota: 10.00 - 14.00

W jakim języku myślą osoby znające różne języki?

jezyki myslenie

Jednoczesne szlifowanie dwóch lub kilku języków nie jest kłopotliwe, gdy w domu posługujemy się jednym językiem, a poza nim innym. Jeżeli nie mamy w danym kraju dużej styczności z drugim językiem, warto rozmawiać z native speakerem. Szkoła językowa Lincoln oferuje lekcje, gdzie kursanci posługują się tylko językiem obcym. Jest to doskonała okazja, by wciąż rozwijać swoje zdolności językowe. Jednak w jakim języku myślą takie osoby? Czy jest to zależne od przewagi znajomości jednego języka, czy środowiska w którym akurat się znajdujemy?

Kim jest osoba wielojęzyczna?

Na początku należy określić kim jest osoba kilkujęzyczna. Najprostszą definicją wielojęzyczności jest umiejętność posługiwania się wieloma językami na poziomie języka ojczystego. Rzadko kiedy możemy spotkać osoby, które doskonale znają kilka lub kilkanaście języków. Najczęściej mamy do czynienia z dwujęzycznością. W tym przypadku warunkiem jest bliski kontakt z danymi językami i kulturą. Nie jest to cecha stała, nabyta na całe życie, ale proces, który na co dzień trzeba realizować. Ponadto jeden język może być preferowany w pewnych sytuacjach, a drugi w innych. Tak najczęściej posługują się językami dzieci z rodzin dwujęzycznych. Jednak przeważnie zawsze jeden język dominuje.

Koniecznie sprawdź: Kursy angielskiego na rynku w Krakowie

Dzieci z dwujęzycznych rodzin

Większość osób dwujęzycznych nauczyło się mówić i myśleć w dwóch językach w domu, gdzie rodzice są różnej narodowości. Najczęściej mówią do dziecka w swoim ojczystym języku np. mama po polsku, a tata po angielsku i jest to całkowicie naturalne dla dziecka. W jakim języku w tym przypadku myśli malec? Najprawdopodobniej jest to zależne od sytuacji. Często dzieci mówią w danym języku i automatycznie tłumaczą sobie w myślach na inny. Przebywając w przedszkolu lub szkole w innym kraju używają i myślą tak jak jego rówieśnicy, wtapiają się w kulturę i nawet nabierają cech osobowościowych charakterystycznych dla danej społeczności. Osoba dwujęzyczna nie musi pochodzić z rodziny, gdzie mama i tata mówili w rożnych językach, ale uczyć się od małego i wtapiać w kulturę przebywając zagranicą. Możliwość biegłego posługiwania się językiem obcym daje szkoła Lincoln, stacjonująca w Warszawie i Krakowie, gdzie młodzież nie tylko uczy się gramatyki i słownictwa, ale również chłonie kulturę i uczy się zachowania w niecodziennych sytuacjach.

Wielojęzyczność a osobowość

Biegłe opanowanie języka obcego, a potem jego używanie to bardzo dobra okazja do zastanowienia się jacy jesteśmy w kontaktach z drugą osobą. Różnice w naszym zachowaniu mogą wynikać z tego, jak czujemy się w roli użytkownika drugiego języka. Dla przykładu: jeżeli wychowywaliśmy się w Polsce, ale od dziecka przyswajaliśmy język włoski, to w wieku dorosłym możemy upodobnić swój styl bycia do Włochów przebywając we Włoszech. Można więc wywnioskować, że nasza osobowość nie zmienia się, ale ukazuje inne odcienie, gdy myślimy i mówimy w innym języku. Oczywiście nie jest to regułą.

Szkoła językowa Lincoln – chłoń język i osiągnij cel!

W szkole językowej Lincoln nie tylko nastawiamy się na czytanie, pisanie i mówienie, ale również uczymy rzeczy praktycznych, które można wykorzystać w życiu codziennym. Celem zajęć jest przełamanie barier w mówieniu, ale również ciągła styczność z językiem obcym dla osób zaawansowanych. Języka obcego nie można nauczyć się w danym okresie życia, do biegłości językowej wymagana jest z nim ciągła styczność. Dla osób z rodzin wielojęzycznych równie ważne jest posługiwanie się językiem akademickim, a nie tylko potocznym w codziennym życiu. Szkoła językowa Lincoln pomaga chłonąć język we wszystkich jego aspektach.

 

Szkoła Lincoln działa również w Warszawie: Zobacz jak uczymy w centrum Warszawy

Skontaktuj się z nami
Zapisz się
na kurs
Wykonaj test on-line