Nauka języka obcego może obejmować szerokie zagadnienia związane z codzienną komunikacją lub koncentrować się na konkretnych obszarach. Jednym z nich jest obszar określany pojęciem business language, najczęściej stosowane w odniesieniu do angielskiego. To ten język stanowi klucz do prowadzenia międzynarodowych negocjacji czy udziału w konferencjach. Co zatem kryje się dokładnie pod hasłem „biznesowy”?
Naukę języka obcego można zacząć od podstaw i tak dzieje się najczęściej, zwłaszcza w przypadku dzieci czy młodzieży. Jednak zdarza się, że osoba mająca słabe umiejętności lingwistyczne potrzebuje szybko i skutecznie rozszerzyć słownictwo ściśle powiązane z konkretną dziedziną czy branżą. W takich sytuacjach polecane jest zapisanie się na szkolenie z biznesowego angielskiego. Online czy stacjonarnie – to już nie ma większego znaczenia. Znacznie ważniejszy jest harmonogram oraz zakres materiału przewidzianego na wykładach.
Business language, czyli język specjalistyczny
Bez względu na to, jakie są Twoje konkretne oczekiwania względem nauki języka obcego biznesowego, nie obejdzie się bez przyswojenia podstaw – gramatyki, fleksji, czasów. Specjalizacja dotyczy głównie słownictwa i to ono najczęściej jest nauczane na kursach biznesowych dla:
- prawników,
- lekarzy, pielęgniarek,
- pracowników branży finansowej,
- informatyków i specjalistów IT,
- marketingowców, handlowców,
- pracowników administracyjnych.
Zatem, zapisując się na kurs biznesowy z wybranego języka obcego powinieneś posiadać już podstawy gramatyczne czy wykazywać się znajomością słownictwa używanego w codziennej komunikacji. Niemniej jednak, jeżeli zależy Ci, aby od początku ukierunkować się na zdobywanie wiedzy językowej wyłącznie w konkretnym, wąskim i wyspecjalizowanym zakresie, możesz poszukać kursu, który Ci to zaoferuje.
Zainwestuj w swój business language
Znajomość fachowego słownictwa z wybranej dziedziny w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację werbalną, pisanie maili czy słuchanie poleceń w języku obcym to ogromny atut. Dzięki odbytemu kursowi możesz pochwalić się certyfikatem, który poświadcza zdobycie konkretnych kompetencji. To ważna i ceniona pozycja w CV.
Jaki kurs biznesowy wybrać?
Jeżeli pracujesz w konkretnej branży i chcesz kontynuować swój rozwój zawodowy w tym kierunku, postaw na wyspecjalizowany kurs. Jego program osadzony jest w konkretnym kontekście, np. medycznym czy prawnym.
Inną opcją jest nauka bardziej ogólna, która skupia się na obszarach bezpośrednio związanych z szeroko rozumianym biznesem. Uczestnicy szkoleń są zaznajamiani ze słownictwem z zakresu Management, Finance, Sales and Marketing, Human Resources, International Trade, które jest przydatne w każdej branży. Dobrze, jeżeli szkolenie zakłada dużo ćwiczeń praktycznych, np., odgrywanie scenek związanych z prowadzeniem negocjacji, konferencji telefonicznych, prowadzenia komunikacji mailowej, odbywania spotkań czy uczestniczenia w rekrutacjach. Zdobyta w ten sposób wiedza przyda się na rynku krajowym i zagranicznym.